Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







onsdag den 2. september 2015

Hvad oprydningen bragte frem.....

Under flytningen af familiens søde tante skulle der jo ryddes kraftigt op, og dette søde lille billede var lige ved at ryge på genbrug......
Jeg har tit kigget på billedet, men har aldrig kendt historien bag.

...... som er, at billedet er broderet af Husbond's farmor på farfar'ens gamle og aflagte præstekjole. Farfar'en blev emeritus i 1959.

Tænk hvis det var kommet på genbrug.... jeg gyser,,,,,,

At fotografere i kunstigt lys på et billede uden refleksfri glas.... det magter jeg ikke... men jeg håber I kan fornemme det fine broderi.....

2 kommentarer:

  1. Det er super skønt og sikke en historie..

    Min datter Kaja har også et gammelt broderet billede hængende af nogle hunde.. Det er min oldemor eller tiopoldemor der har broderet det.. (mine mostre og min onkel kan ikke huske hvem af dem det var)

    Men det billede bliver altså heller ikke smidt ud..

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn historie. Dejligt at tænke på :o)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...