Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







torsdag den 1. december 2011

Ren og skær pynte-hygge.

 Hvor er det ren og skær hygge at finde juletingene frem igen. Sjældent har det lykkedes mig at få pyntet det første den 1. dec.



Julebuketten er vores lille juletræ i år. Krukken er købt på genbrug i Horsen for 50 kr. Det var lige sådan en jeg havde ønsket mig. De små hæklede julehjerter har jeg fortalt om. Løberen det står på har min svigermor, som jeg desværre aldrig har kendt, broderet for mange år siden, da hun døde i 1980. Den er en fast del af juletingene, idet det er vigtigt for os med traditioner..... Et lille julehjørne som jeg er rigtig tilfreds med.






 De her 2 små nisser har min mor lavet til mig i 1985, det første år jeg skulle holde jul selv for familien.
Om de er kønne ved jeg ikke, men for mig er de charmerende....., og minder om mange gode "jule-stunder" sammne med min familie....




Lidt af mit julepatchwork er også kommer frem, men lyset er så dårligt (= ikke eksisterende) til at fotografere idag, så det må blive en anden dag...



I aften skal jeg til juleafslutning med Hedensted Quilterne, det plejer at være rigtig hyggeligt.

1 kommentar:

  1. fine jule ting du har... Og for mig er det også tradionerne der er vigtigst. Det er de samme ting som hver har deres betydning...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...