Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







torsdag den 8. december 2011

Mini shopping og udfordring på pinde....


Mini shopping hos Søsterne Grene.
 Idag tog Gitte og jeg en "mini shopping" hos Søsterne Grene i Vejle. Uh, jeg kan gå der rigtig længe og finde sjove ting. Udbyttet blev 2 svampe på pind, 2 ugle-kugler (a ca 15 kr) julegave til en ugleelsker...., og en fin lille æske til at pakke en julegave ind til en lille pige.
Forresten vil jeg lige tippe jer til bloggen I Brug Igen (http://www.ibrugigen.blogspot.com/), Gitte havde en henvisning til Den Lilla Appelsin i går. En sød butik, hvor jeg fandt 2 julegaver, "der var lige i øjet". Måske er der også nogen du kan bruge....










Udfordringer på pindene.
Så har jeg fået udfordringer på pindene. Jeg har strikket rigtig mange sokker almindeligt på 4 pinde, men fandt så denne lille bog, og metoden må prøves.
Efter et par ikke så heldige forsøg tror jeg, at jeg har "fanget tråden". På denne måde, hvor det strikkes fra tåen og opefter, kan man jo få maximum lange skafter ud af garnet. Det var det Peters ønske gik ud på. På denne måde bliver begge sokker også færdige på en gang.
Jeg opdaterer, når jeg er nået længere.




Hav en god torsdag, og husk at holde godt fast i nat og i morgen i blæsevejret. Så må det også gerne holde op med alt det blæst, så jeg kan få mine juletræer med lys på sat op.....

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting.. jeg har også været et smut i søsterne og købt gave papir og andet godt.

    SvarSlet
  2. Godt at du fandt nogle fine ting til dig selv og til julegaver. Jeg mangler en del julegaver endnu inden jeg er færdig. Kh Gitte ;)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...