Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







lørdag den 7. juli 2012

Studentergave klar til aflevering....

I dag skal vi til studenterfest, og jeg har fået pakket gaven ind med lidt pimp med "ideer tyvstjålet i Blogland".

Små hæklede studenterhuer fundet hos Flet og Sjov, og manilla-mærker hæklet rundt om med ide fra  Kirkesjov




I går var jeg "på besøg hos Søsterne Grene, hvor jeg fandt en blok med designpapir. Den var rigtig sød, og hoppede lige med i min kurv, hopsa.

Jeg fik den ide at lave en lille kuvert til en lille pengegave af et stykke "monsterpapir".



Ikke særlig kompliceret.


En gammel kuvert fra et lille kort blev sprættet op og brugt som skabelon.......

....på bagsiden af papiret tegnes op, og klippes ud.


Kanterne foldes op langs en lineal for at få skarpe kanter.....

.... bagsiden limes til som på den gamle kuvert.

Vupti en unika-kuvert til en unika-gave til en unika-pige.






I gaven er også en lille flette taske lavet af plastbelagt Anders And blade, som jeg ikke må flette af før min kære husbond har læst dem. Det minder han om barndommens hyggestunder....

Håber gaven falder i smag hos Mie.

1 kommentar:

  1. Hold da op, sikke nogle flotte studentergaver. Jeg er supermisundelig på Jer, der kan flette tasker. Den er bare flot, den du har lavet :o)

    KH Lene

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...