Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







lørdag den 1. december 2012

Hjælp søges......



Er der nogen, der kender adressen på skadestuen for tilskadekomne nissebørn???

Min stakkels lille lys-nissedreng har brækket hånden mens julepynten har været gemt væk.....

Nu må husbond vist frem med super-minut-limen, jeg vil nemlig gerne have nissen intakt igen, så han kan komme på plads i mit køkkenvindue sammen med en tilsvarende nissepige... hun må vente lidt med at komme frem, selvom de hører til i 1. december kassen af pynt.

Adventskransen er også færdig.
En meget traditionel af slagsen, men sådan er det her i huset.
Hver gang jeg har prøvet "noget andet", mødes det med et forsigtigt "hmmm, skal den se sådan ud i år?"

Håber I kan se at fadet er nypudset, et af mine absolut ikke-ynglings-opgaver...
Er glad for at jeg ikke var ung pige i huset for 70-80 år siden, hvor en fineste pynt i stuerne var kobbertøj, der var nypudset....

Jeg føler mig lidt dygtig, for jeg har også fået pudset vinduer i spisestuen og køkkenet, så kan mine træ-jule-hjerter komme op at hænge.
Det  er familiens favorit-pynt, måske fordi de blev købt da vi flyttede i det nye stuehus på gården, og dermed er noget der "altid-har-været-her"

Nu er husbond kørt til 70 års fødselsdags-herre-frokost, så jeg har huset for mig selv nogle timer, inden han skal hentes igen.

Jeg kan høre sofaen, strikketøjer og en kop varm kakao kalder rigtig højt....

God 1. december til alle derude....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...