Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







lørdag den 19. november 2011

Gråvejrs-hygge.

Dagen i dag er gået med at hygge nmig med en tur til Horsens sammen med Peter (vores yngste søn), som er hjemme på week-end fra Snoghøj Højskole. Vi var også en tur til julemarked i Torsted Hallen. Her var rigtig mange fine juleting....., men jeg nøjedes med at kigge......
Jeg har også fået afleveret en "ugle som samlesæt" til Jane, så må hun selv klare resten.....











Som jeg fortalte for den første dag, synes jeg det er rigtig sjovt at flette tasker, og da vores ældste knægt Eddi er indehaver af Fri Cykler i Hedensted, er han jo også leveringsdygtig i "brugte cykelslanger".
Det er der kommet disse 2 små tasker ud af. Jeg har lært at der skal mindst 2 helt ens slanger til for at tasken/pungen kan få en ok størrelse.

2 små punge/tasker af cykelslange pyntet med knapper
 Af en enkelt slange kunne der blive en "ring" til et glas f.eks. til blyater

Så er min næste plan vist at få støvet kniplebrættet af og komme lidt videre med min lysdug, men jeg ved ikke rigtig om jeg har fået begyndt på mere end jeg kan klare...., men tålmodighed og udholdenhed plejer at hjælpe i diciplinen knipling....
Hav en fortsat god week-end...

1 kommentar:

  1. Flotte ting du laver.

    De tasker er de syet sammen ligesom dem man laver af papir.

    Hilsen Birgit.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...