Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







lørdag den 26. december 2015

Flere hjemme-nørklede julegaver.......



Her er et lille udpluk af de resterende hjemmelavede julgaver

Sokker her i str 24 til lille Inger på snart 3 år.

"Sokke-buketten" bestod i år af 6 par mere alle med forskellig rib-kant, det har været lidt sjovt at finde forskellige måder at strikke ribkanter på... ikke alle vil blive gentaget.....











Strikkede julekugler til datteren Jane.

Jeg havde aldrig troet, jeg skulle strikke julekugler, men da de stod højt på ønskelisten i de nedenstående farver (efter en tur på Kreativ Messe i Fredericia), så måtte jeg jo igang.
Jeg blev faktisk lidt glad for dem inden jeg blev færdig.
De grå er strikket i væve-strik







Her en lille pyntekurv Brians søster.
Kurven til badeværelset er hæklet i Spagettigarn. Den indholder en vaskeklud hæklet i C2C teknik (det havde jeg ikke prøvet før) og en lille holder til vatpinde (her sorte fundet incl plast-holder i Tiger)


2 kommentarer:

  1. Næe sikke da de fineste hjemmegjorte gaver. Elsker elsker hjemmestrikkede sokker - og kan partout ikke finde ud af det. Skøn julekugler. Fede teknikke og kurven er jeg også begejstret for. Som du dog kan.

    SvarSlet
  2. Sikke nogle flotte gave, du har kreeret1 De strikkede kugler er virkelig flotte!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...