Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







torsdag den 29. oktober 2015

Travlhed på "Julemandens Værksted"

At der har været stille på bloggen den sidste uges tid skyldes, at der er mega travlt med at fremstille julegaver.
I år er min "Vi-ønsker-os" liste længere end nogensinde før.... og det er jo dejligt.
På listen står strikket sweater, strikkede julekugler, filtede sutsko, hæklede kurve og strikkede strømper (gange mange).
Listen er dog endnu ikke urealistisk lang.......idet jeg har 3 uger på "hyggeferie" slut nov-start dec.


På min tur til Kreative dage i Fredericia forelskede jeg mig i en ponchio-tørklæde strikket i vævestrik.


Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jeg nu (beklager farvevalget til prøven, men det lå øverst i restekassen)

Det er ret sjovt og let at strikke, så jeg har faktisk allerede brugt strikkemetoden til "noget andet" også.

Mine indkøb på messen var små men gode: 3 nye hæklenåle, 1 fat-quater, garn til ponchio og et sødt mønster til patchwork-nissetøj på tørresnor.

I aften er det hygge-aften med patchwork-quinderne i Hedensted... altid hyggeligt...... I aften kommer Grete Hyldtofte og Anne Grete Jepsen forbi og fortæller om "Gamle skjorter får nyt liv som Patchworktæpper"......
GISP, bare jeg ikke får "gode ideer" til her-og-nu-projekter.

3 kommentarer:

  1. Flot strikketeknik. Det vil jeg også gerne lære ... en dag. Vil først lære det der med strømperne.

    SvarSlet
  2. Fin, fin lille strikkeprøve. Jeg får helt lyst til at vævestikke igen - i mine øjne en fantastisk teknik; man skal kun holde styr på én farve af gangen og samtidig får man de flotteste mønstre .-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...