Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







mandag den 11. marts 2013

Hvem i alverden.....

 .... er stukket af med foråret?????

Havebord og bænk, suk...
"Udsigt ud af glastaget på "skuret", suk
Dette var udsigten i morges, da det blev lyst.....

Mit havebord og bænk skal ikke være "optaget af snedyner", på bænken skal ligge søde forårshynder som indbyder til havehygge.







Min favorit-udsigt fra køkkenvinduet....
er der ikke noget galt med farven?????
Tænkte en grøn ville passe bedre til årstiden.





Nå pyt, når naturen ikke vil give mig farver, må jeg selv fremstille dem...
I min tur rundt i Blogland, har jeg set en masse smukke ting fremstille med African Flower.
Tænkte, den lap vil jeg også prøve....
Fandt en opskrift, og prøvede mig lidt frem. Ville gerne have blomsten til at stå tydelig frem, så jeg reducerede og ensrettede farverne temmelig meget, og fik et mere  roligt udtryk, dog med en "pang-grøn" til kant, kedeligt skulle det ikke være. Synes selv den var ramt ganske godt med det, jeg ønskede.




Lappen er blevet hyggeligt fjernsyns-hygge og nu er der hæklet 78 lapper.
Alle ender er hæftet efterhånden, det havde jeg lovet mig selv.
Her ses et lille udsnit af lapperne...

Nu skal jeg bare finde ud af hvad de skal bruges til...


Status på resten af de igangværende arbejder:
Patchworktæppet med blomster vokser stille og roligt, er snart halvvejs...
Mit Kniple-projekt driller helt vildt, jeg knipler mest baglæns synes jeg.... nå, nå tålmodighed er en dyd når man knipler.
Resten jeg har gang i er gaver, og de må vent lidt med at komme på bloggen...




3 kommentarer:

  1. Ja jeg ved heller ikke lige hva der gik galt med alt det sne... Jeg syntes bare hyggen er gået af det... Men sikke et fint tæppe det ender med at blive til... jeg er vildt med dine lapper...

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke om tålmodigheden rækker til et tæppe..... Måske et meget lille et, eller måske en pude til havestolene, nu må vi se.....

    SvarSlet
  3. bravo pour ces granny
    the snow: I love!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...