Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







torsdag den 18. oktober 2012

Om at strikke strømper.....

Ja, jeg sidder stadig med foden oppe, og da det er højre fod, der gør ondt, så kan jeg faktisk ikke køre bil, selvom bilen har automatgear........... så der må dykkes i gemmerne af garn.
Heldigvis fandt jeg et par nøgler som kunne blive til sokker....
Åhhhr, dygtige mig.....

Kunsten/håndværket at strikke strømper plejer ikke at volde de store kvaler, og sok nr. 1 var da også hurtigt klaret, endda men det rigtig "fint mønster" af det farveskiftende garn.

MEN sok nr. 2, aaaaahr.
Dette er 7 eller 8 forsøg på at få sokkerne til at ligne hinanden. Det er ikke helt godt, men bliver ikke bedre.
Jeg havde svært ved at "tyde" farveskiftene, men valgte en farveovergang at starte opslagningen i som jeg plejer, men om jeg har været "sjusket" eller om garnet ikke er nøjagtigt ved jeg ikke...

Er der nogen i Blogland, der har en "genial ide" vedr. at slå ens op til begge sokker, er jeg meget interesseret.....

Min fod gør nok at jeg får endnu en uge på sofaen.
Heldigvis er set vel begrænset hvad en ankel kan fejle...
Tænk hvis det havde været smerter i hoved, brystkasse eller mave.
Så tror jeg jeg var blevet vildt bange.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...