Stort og småt fra "en hjemmeløbende bedstemors" liv...







mandag den 25. november 2013

På hyggetur til Frederikshavn (og så en ny jule-hjerte-bog)

Idag gik turen ud i det blå, og vi endte med en dejlig strøgtur i Frederikshavn.
Desværre er den ene ende af gågaden meget præget af tomme butikker, men det er der en af mine "sjove" butikker ligger. LÆSEHESTEN er en byttecentral med alskins slags bøger, blade, videoer, DVD'er, spil og "jeg-ved-ikke-hvad".
I vinduet fandt jeg en håndbog "i nærkamp med flettede hjerter". Bogen er fuld at sjove og utraditionelle hjerter, alle med fine skabeloner lige til at tegne af.


Jeg har altid synes det har været sjovt at flette julehjerter, og som lille pige, vel 8-9 års, havde jeg en konkurence med min voksne svoger, om hvem der kunne flette det mindste hjerte.
Han vandt med et hjerte, hvor hanken netop kunne nå omkring antennen på en transistorradio (hvis nogen stadig ved, hvad det er)

Nu er næste udfordring at finde noget glanspapir, for at komme til at lege.
Det kan man nemlig ikke købe alle steder, ialt fald ikke heroppe nordpå..

En lille tur i TIGER butikken blev det også til, da vores 4 børnebørn kommer i næste week-end, må der lidt sjovt til ´. Spillekort, terninger, farver og papir er nødvendigheder, med 3 kreative piger. Mindste drengen var jeg så heldig at finde 8 biler i en genbrugsbutik til. Det er en mangelvare i legetøjskassen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for "et lille pip"...